Zarządzenie Nr 219/13 z dnia 2013-03-11 w sprawie powołania osób uczestniczących w pracach komisji przetargowych na rok 2013.
Data wydania | 2013-03-19 |
---|---|
Tytuł | Zarządzenie Nr 219/13 z dnia 2013-03-11 |
Or.0050.219.2013.RK
Zarządzenie Nr 219/2013
Burmistrza Michałowa
z dnia 11 marca 2013r.
w sprawie powołania osób uczestniczących w pracach komisji przetargowych na rok 2013.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 21 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 ze zm.) zarządza się co następuje:
§ 1. Powołuje się następującą listę osób uczestniczących w pracach komisji przetargowych na rok 2013:
- Ancipiuk Agnieszka
- Apiecionek Aleksander
- Dobrowolska – Cylwik Anna Maria
- Doroszko Maria
- Funkowska Anna
- Golak Małgorzata
- Gryko Marek
- Hanasiuk Anna
- Kalinowski Roman
- Kuźma Maria
- Modzelewska Anna Maria
- Rosińska Elżbieta
- Stalbowski Marcin
- Stpiczyńska Joanna
- Tarasewicz Urszula
- Wawreniuk Lilia
- Woźniewski Maciej
§ 2. Obrady komisji są ważne przy co najmniej trzyosobowym składzie. Skład komisji jest powoływany przed każdym postepowaniem przetargowym w formie decyzji.
§ 3. Komisja działa zgodnie z regulaminem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Postępowanie przetargowe winne być przeprowadzone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 ze zm.).
§ 5. Traci moc Zarządzenie Burmistrza Michałowa nr 128/2012 z dnia 20.02.2012r.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem powzięcia.
Burmistrz Michałowa
Marek Nazarko
Załącznik nr 1
do zarządzenia Burmistrza Michałowa
nr 219/2013 z dnia 11.03.2013r.
Regulamin Komisji Przetargowej
§ 1.
(zakres regulaminu)
Niniejszy regulamin określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej zwanej dalej Komisją powołaną zarządzeniem Burmistrza Michałowa nr 128/2012 z dnia 20.02.2012r., zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 ze zm.), zwanej dalej Ustawą.
§ 2.
(obowiązki członków Komisji)
- Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
- Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
- czynny udział w pracach Komisji;
- wykonywanie poleceń przewodniczącego Komisji dotyczących prac Komisji;
- niezwłoczne informowanie przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji.
- Członkowie Komisji nie mogą, bez zgody przewodniczącego Komisji, ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji.
§ 3.
(prawa członków Komisji)
- Członkowie Komisji mają prawo do uczestniczenia we wszystkich pracach Komisji.
- Członkowie Komisji mają prawo do wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych.
- Członkowie Komisji mają prawo do zgłoszenia przewodniczącemu Komisji pisemnych zastrzeżeń do pracy Komisji.
§ 4.
(oświadczenia o bezstronności)
Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o istnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, niezwłocznie po zapoznaniu się z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
§ 5.
(odwołanie członka Komisji)
- Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w § 5 ust 2 i 3 regulaminu.
- W przypadku złożenia przez członka Komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, nie złożenia takiego oświadczenia w terminie lub złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący Komisji niezwłocznie wyłącza członka Komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
- Przewodniczący Komisji wnioskuje do Burmistrza o odwołanie członka Komisji w przypadku:
- wyłączenia członka Komisji z jej prac;
- nieusprawiedliwionej nieobecności na posiedzeniach Komisji;
- naruszenia przez członka Komisji obowiązków, o których mowa w § 2 ust. 2 niniejszego Regulaminu;
- zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji;
- gdy członek Komisji przestał być pracownikiem jednostki organizacyjnej.
§ 6.
(przewodniczący Komisji)
- Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący.
- Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
- wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń Komisji;
- prowadzenie posiedzeń Komisji;
- informowanie członków Komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów Ustawy lub niniejszego Regulaminu;
- odebranie od członków Komisji oświadczeń, o których mowa w § 4;
- podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
- przedkładanie Burmistrzowi lub osobie upoważnionej do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez Komisję;
- nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
- informowanie Burmistrza o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
- nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 7.
(sekretarz Komisji)
Do obowiązków sekretarza Komisji należy:
- prowadzenie protokołu postępowania;
- organizowanie – w uzgodnieniu z przewodniczącym – posiedzeń Komisji;
- opracowanie projektów dokumentów przygotowywanych przez Komisję, w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
- obsługa techniczno-organizacyjna Komisji;
- prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
- przesyłanie, po zatwierdzeniu przez Burmistrza lub osobę upoważnioną wniosków, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez Komisję;
- przyjmowanie i rejestracja wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
- przyjmowanie i rejestracja ofert;
- wydawanie zainteresowanym specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) oraz umieszczenie jej na stronie internetowej;
- przyjmowanie zapytań dotyczących Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
- przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, w trakcie jego trwania;
- po zakończeniu postępowania zarchiwizowanie całości dokumentacji związanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
§ 8.
(tryb pracy Komisji)
- Komisja rozpoczyna pracę z dniem wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne.
- Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, które było przedmiotem postępowania lub z chwilą unieważnienia postępowania.
- Komisja podejmuje decyzje w składzie co najmniej dwu osobowym.
- Komisja podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.
- Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego.
- Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący Komisji zwraca się do Burmistrza z pisemnym wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy).
- Przepisy dotyczące praw i obowiązków członków Komisji stosuje się odpowiednio do biegłych (rzeczoznawców).
§ 9.
(protokół postępowania o udzielenie zamówienia)
- Protokół postępowania o udzielenie zamówienia sporządza się w oparciu o przepisy Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
- Przewodniczący przedkłada protokół postępowania Burmistrzowi lub osobie upoważnionej do zatwierdzenia.
§ 10.
(informowanie o pracach Komisji)
- Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji uprawnieni są przewodniczący Komisji i sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez przewodniczącego.
- Dokumentację przetargową udostępnia się do wglądu oferentom po złożeniu pisemnego wniosku podpisanego przez osobę upoważnioną.
- Zapoznanie się z dokumentacją postępowania przetargowego może się odbywać wyłącznie w siedzibie Zamawiającego w obecności wyznaczonego pracownika lub członka komisji przetargowej.
§ 11.
(czynności wstępne)
1. Komisja:
- ustala szacunkową wartość zamówienia netto na podstawie kosztorysu inwestorskiego, cenników, badania rynku, szacowania własnego itp.,
- dokonuje precyzyjnego określenia przedmiotu zamówienia oraz nadaje temu postępowaniu nazwę,
- wybiera tryb postępowania
- sporządza ogłoszenie o zamówieniu albo zaproszenia do określonych wykonawców;
- sporządza Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia;
- ocenia wykonawców pod kątem spełniania warunków udziału w postępowaniu i – w razie potrzeby – przygotowuje pisma o wykluczeniu wykonawcy lub zaproszenia do dalszego udziału w postępowaniu;
- w trybie negocjacji lub z wolnej ręki – przeprowadza negocjacje z wykonawcami;
- po przeprowadzeniu negocjacji – przygotowuje zaproszenia do składania ofert oraz wprowadza ewentualne zmiany do SIWZ, a jeżeli wcześniejsze dokonanie wyceny było niemożliwe, ustala dokładnie szacunkową wartość zamówienia;
§ 12.
(otwarcie ofert)
Przewodniczący komisji zobowiązany jest:
- zapewnić, aby otwarcie ofert nastąpiło w miejscu i terminie, o którym poinformowano wykonawców;
- bezpośrednio przed otwarciem ofert podać kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
- przed otwarciem każdej z ofert, sprawdzić i okazać obecnym na posiedzeniu stan zabezpieczenia ofert;
- po otwarciu każdej z ofert ogłosić: nazwę (firmę) i adres (siedzibę) wykonawcy, a także informacje dotyczące ceny oferty oraz inne dane podlegające ocenie;
- zapewnić, aby oferty, które zostały złożone po wyznaczonym terminie ich składania nie były otwierane, a po upływie terminu na wniesienie protestu zostały zwrócone.
§ 13.
(badanie i ocena ofert)
Po otwarciu ofert Komisja:
- bada oferty złożone przez wykonawców niewykluczonych z postępowania i – w razie potrzeby odrzuca ofertę;
- żąda, jeżeli to niezbędne, udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert;
- poprawia oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w tekście ofert oraz przygotowuje projekt zawiadomienia o poprawieniu omyłek;
- ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu;
- przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania.
§ 14.
(wybór oferty najkorzystniejszej)
- Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie oceny ofert dokonanej przez członków Komisji, po szczegółowym zapoznaniu się z ofertami oraz opiniami biegłych (jeżeli byli powołani).
- Ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
§ 15.
(zawiadomienie o wyniku postępowania)
- Jeżeli Burmistrz zatwierdzi propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, zawiadamia się niezwłocznie wykonawców o dokonanym wyborze.
- Informacja umieszcza się również na odpowiednich stronach internetowych.
- Jeżeli Burmistrz podejmie decyzję o unieważnieniu postępowania, zawiadamia się o tym równocześnie wszystkich wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
Metryka strony