Zamówienie Nr IG.271.6.2021 z dnia 2021-08-20 - Ogłoszenie o zamówieniu - Dostawa "Dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie."

Tytuł Ogłoszenie o zamówieniu - Dostawa "Dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie."
Numer IG.271.6.2021
Data wydania 2021-08-20
Termin składania uwag do oferty 2021-09-20

                                                                       Michałowo, dnia  20.09.2021r.

IG.271.6.2021      

Wszyscy, którzy pobrali SWZ

 

Dotyczy:

postępowania o zamówienie publiczne na: „Dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla  Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie"

 

 

 

INFORMACJA O KWOCIE, JAKĄ ZAMAWIAJĄCY POSTANAWIA PRZEZNACZYĆ NA SFINANSOWANIE ZAMÓWIENIA

 

 

Działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Pzp, Burmistrz Michałowa informuje o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego w wysokości: 1.300.000 zł.

W myśl art. 222 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację z sesji otwarcia ofert.

 

Burmistrz Michałowa

Marek Nazarko


 

 

Michałowo, dnia  31.08.2021r.

IG.271.6.2021

 

 

Wszyscy, którzy pobrali SWZ

 

Dotyczy:
postępowania o zamówienie publiczne na: ,,Dostawę fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie”.
 

 

 

W związku z prośbą o wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia w postępowaniu na ,,Dostawę fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie” opublikowanego w TED nr 2021/S 16-422324 z dnia 20.08.2021r., działając w trybie art. 135 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r. poz.2019), wyjaśniam co następuje:

 

Pytanie nr 1.

Dot.: pkt 2.13 załącznik nr 3.1 do SIWZ

Zamawiający wymaga hamulca postojowego działającego na koła wszystkich trzech osi. Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie pojazdów wyposażonych w hamulec postojowy działający na koła dwóch osi. Jest to rozwiązanie skuteczne i wystarczające w tego typu pojazdach specjalnych?

Odp. Zamawiający dopuszcza pojazd wyposażony w hamulec postojowy działający na koła dwóch osi.

 

Pytanie nr 2.

Dot.: pkt 2.27 załącznik nr 3.1 do SIWZ

Zamawiający wymaga centralnego zamka drzwi kabiny, sterowanego z pilota jak i kluczyka. Czy Zamawiający dopuści centralny zamek kabiny sterowany kluczykiem głównym pojazdu?

Odp. Zamawiający dopuszcza centralny zamek sterowany kluczykiem głównym pojazdu.

 

Pytanie nr 3.

Dot.: pkt 2.27 załącznik nr 3.1 do SIWZ

Zamawiający wymaga dywaników gumowych w kabinie. Czy zamawiający dopuści dywaniki gumowe tylko w przedniej części pojazdu? W części brygadowej jest fabrycznie zamontowana gumowana podłoga z odprowadzeniem wody i nie ma potrzeby dokładania dodatkowych dywaników.

Odp. Zamawiający dopuszcza tylko dywaniki gumowe w przedniej części pojazdu.

 

Pytanie nr 4.

Dot.: pkt 2.33 załącznik nr 3.1 do SIWZ

Zamawiający wymaga na bokach pojazdu oraz z przodu pojazdu lamp sygnalizacyjnych niebieskie w technologii LED, min. 8 punktowych. Czy zamawiający dopuści lampy sygnalizacyjne LED min. 6 punktowe?

Odp. Zamawiający dopuszcza lampy sygnalizacyjne LED min. 6 punktowe.

 

Pytanie nr 5.

Dot. §7, pkt Wzoru umowy

Zamawiający w §7 wzoru umowy wymaga by Wykonawca zapłacił zamawiającemu kary umowne za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy – w wysokości 0,2 % wynagrodzenia brutto za każdy dzień zwłoki. Czy Zamawiający dopuści kary umowne w wysokości 0,05 % ceny brutto za każdy dzień opóźnienia? Uzasadniając postawione pytanie w zakresie wysokości kar umownych pragniemy wyjaśnić, że zaproponowana przez Zamawiającego wartość kar umownych jest zbyt rygorystyczna. Ponadto podane przez Zamawiającego parametry powodują w praktyce konieczność przerzucenia związanego z nimi ryzyka na Zamawiającego przez złożenie mu oferty uwzględniającej te rygory – oferta Wykonawcy w swojej cenie musi zawierać wycenę ryzyka Wykonawcy które nakłada Zamawiający. W sytuacji gdyby Zamawiający uwzględnił propozycje Wykonawcy lub w inny sposób zmienił rygory w części wskazanej przez Wykonawcę tym samym mógłby, w praktyce, uzyskać niższą cenę za przedmiot umowy i jednocześnie być w zgodzie z oczekiwanym przez niego głównym kryterium wyboru oferty – najniższa cena co do wydatkowanych środków. Wskazując wartość proponowanej przez nas kary umownej odwołujemy się do wartości odsetek ustawowych w ujęciu dziennym tj. 0,035 % jednocześnie podnosząc i zaokrąglając ją do wartości 0,05 %.

Odp. Zamawiający dokonuje korekty wzoru umowy w §7 poprzez zmianę wysokości kar umownych na 0,05% ceny brutto za każdy dzień opóźnienia.

 

Burmistrz Michałowa

/-/ Marek Nazarko

 

 


 

 

 

Polska-Michałowo: Wozy strażackie 2021/S 161-422324

Ogłoszenie o zamówieniu Dostawy

Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Michałowo
Krajowy numer identyfikacyjny: PL841
Adres pocztowy: Michałowo
Miejscowość: Michałowo, ul.Białostocka 11
Kod NUTS: PL841 Białostocki
Kod pocztowy: 16-050
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Roman Kalinowski
E-mail: kalinowski@michalowo.eu
Tel.: +48 857131777
Faks: +48 857179041
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.ug.michalowo.wrotapodlasia.pl/
Adres profilu nabywcy: http://bip.ug.michalowo.wrotapodlasia.pl/
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.ug.michalowo.wrotapodlasia.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie.

 

Numer referencyjny: IG.271.6.2021
II.1.2)Główny kod CPV
34144210 Wozy strażackie
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Dostawy
II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.

 

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL841 Białostocki
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

OSP Michałowo, ul. Fabryczna 2, 16-050 Michałowo

 

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.

 

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: gwarancja na zabudowę / Waga: 20
Kryterium jakości - Nazwa: moc znamionowa silnika / Waga: 20
Cena - Waga: 60
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w dniach: 100
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

Zamawiający działając na podstawie art. 37 ust. 2-4 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych powierzył pomocnicze działania zakupowe w postaci przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Gminie Michałowo, 16-050 Michałowo, ul. Białostocka 11, która działa jako pełnomocnik Zamawiającego.

 

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

 

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

 

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie co najmniej jedną dostawę nowego samochodu ratowniczo-gaśniczego o wartości minimum 600 000,00 złotych brutto.

 

III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Projektowane postanowienia umowy stanowią załącznik nr 2 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez wykonawcę projektowanych postanowień umowy.

 

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 20/09/2021
Czas lokalny: 09:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 90 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 20/09/2021
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:

Ofertę składa się elektronicznie zgodnie z Specyfikacją Warunków Zamówienia, zgodnie z rozdziałem XVII.

 

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

Osobą uprawniona jest Roman Kalinowski tel. 85 7131777. Otwarcie ofert nastąpi poprzez odszyfrowanie za pomocą miniportalu, informację będzie udostępniona na stronie zamawiającego.

 

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.3)Informacje dodatkowe:
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

 

1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy (art. 179 – 198g ustawy), wnoszone w sposób i w terminach określonych w Pzp.

2. Przed upływem terminu do składania ofert środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom zrzeszającym Wykonawców wpisanych na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzonej przez Prezesa Urzędu.

3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w postaci papierowej lub elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

5. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 Pzp zdanie drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.

7. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 5 i 6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

8. Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:

a) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;

b) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskim ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

9. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z treścią odwołania przed upływem tego terminu.

10. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechania czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie.

11. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

12. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego.

13. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoważne z jej wniesieniem.

 

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
15/08/2021

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Michałowie

Wytwarzający/odpowiadający: Roman Kalinowski

Data wytworzenia: 2021-08-20

Wprowadzający: Maciej Woźniewski

Data modyfikacji: 2021-09-20

Opublikował: Maciej Woźniewski

Data publikacji: 2021-08-20