Zamówienie Nr IG.271.6.2021 z dnia 2021-08-20 - Ogłoszenie o zamówieniu - Dostawa "Dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie."
Tytuł | Ogłoszenie o zamówieniu - Dostawa "Dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie." |
---|---|
Numer | IG.271.6.2021 |
Data wydania | 2021-08-20 |
Termin składania uwag do oferty | 2021-09-20 |
Michałowo, dnia 20.09.2021r.
IG.271.6.2021
Wszyscy, którzy pobrali SWZ
Dotyczy: |
postępowania o zamówienie publiczne na: „Dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie" |
INFORMACJA O KWOCIE, JAKĄ ZAMAWIAJĄCY POSTANAWIA PRZEZNACZYĆ NA SFINANSOWANIE ZAMÓWIENIA
Działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Pzp, Burmistrz Michałowa informuje o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego w wysokości: 1.300.000 zł.
W myśl art. 222 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację z sesji otwarcia ofert.
Burmistrz Michałowa
Marek Nazarko
Michałowo, dnia 31.08.2021r.
IG.271.6.2021
Wszyscy, którzy pobrali SWZ
Dotyczy:
postępowania o zamówienie publiczne na: ,,Dostawę fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie”.
W związku z prośbą o wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia w postępowaniu na ,,Dostawę fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie” opublikowanego w TED nr 2021/S 16-422324 z dnia 20.08.2021r., działając w trybie art. 135 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r. poz.2019), wyjaśniam co następuje:
Pytanie nr 1.
Dot.: pkt 2.13 załącznik nr 3.1 do SIWZ
Zamawiający wymaga hamulca postojowego działającego na koła wszystkich trzech osi. Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie pojazdów wyposażonych w hamulec postojowy działający na koła dwóch osi. Jest to rozwiązanie skuteczne i wystarczające w tego typu pojazdach specjalnych?
Odp. Zamawiający dopuszcza pojazd wyposażony w hamulec postojowy działający na koła dwóch osi.
Pytanie nr 2.
Dot.: pkt 2.27 załącznik nr 3.1 do SIWZ
Zamawiający wymaga centralnego zamka drzwi kabiny, sterowanego z pilota jak i kluczyka. Czy Zamawiający dopuści centralny zamek kabiny sterowany kluczykiem głównym pojazdu?
Odp. Zamawiający dopuszcza centralny zamek sterowany kluczykiem głównym pojazdu.
Pytanie nr 3.
Dot.: pkt 2.27 załącznik nr 3.1 do SIWZ
Zamawiający wymaga dywaników gumowych w kabinie. Czy zamawiający dopuści dywaniki gumowe tylko w przedniej części pojazdu? W części brygadowej jest fabrycznie zamontowana gumowana podłoga z odprowadzeniem wody i nie ma potrzeby dokładania dodatkowych dywaników.
Odp. Zamawiający dopuszcza tylko dywaniki gumowe w przedniej części pojazdu.
Pytanie nr 4.
Dot.: pkt 2.33 załącznik nr 3.1 do SIWZ
Zamawiający wymaga na bokach pojazdu oraz z przodu pojazdu lamp sygnalizacyjnych niebieskie w technologii LED, min. 8 punktowych. Czy zamawiający dopuści lampy sygnalizacyjne LED min. 6 punktowe?
Odp. Zamawiający dopuszcza lampy sygnalizacyjne LED min. 6 punktowe.
Pytanie nr 5.
Dot. §7, pkt Wzoru umowy
Zamawiający w §7 wzoru umowy wymaga by Wykonawca zapłacił zamawiającemu kary umowne za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy – w wysokości 0,2 % wynagrodzenia brutto za każdy dzień zwłoki. Czy Zamawiający dopuści kary umowne w wysokości 0,05 % ceny brutto za każdy dzień opóźnienia? Uzasadniając postawione pytanie w zakresie wysokości kar umownych pragniemy wyjaśnić, że zaproponowana przez Zamawiającego wartość kar umownych jest zbyt rygorystyczna. Ponadto podane przez Zamawiającego parametry powodują w praktyce konieczność przerzucenia związanego z nimi ryzyka na Zamawiającego przez złożenie mu oferty uwzględniającej te rygory – oferta Wykonawcy w swojej cenie musi zawierać wycenę ryzyka Wykonawcy które nakłada Zamawiający. W sytuacji gdyby Zamawiający uwzględnił propozycje Wykonawcy lub w inny sposób zmienił rygory w części wskazanej przez Wykonawcę tym samym mógłby, w praktyce, uzyskać niższą cenę za przedmiot umowy i jednocześnie być w zgodzie z oczekiwanym przez niego głównym kryterium wyboru oferty – najniższa cena co do wydatkowanych środków. Wskazując wartość proponowanej przez nas kary umownej odwołujemy się do wartości odsetek ustawowych w ujęciu dziennym tj. 0,035 % jednocześnie podnosząc i zaokrąglając ją do wartości 0,05 %.
Odp. Zamawiający dokonuje korekty wzoru umowy w §7 poprzez zmianę wysokości kar umownych na 0,05% ceny brutto za każdy dzień opóźnienia.
Burmistrz Michałowa
/-/ Marek Nazarko
Polska-Michałowo: Wozy strażackie 2021/S 161-422324
Ogłoszenie o zamówieniu Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Krajowy numer identyfikacyjny: PL841
Adres pocztowy: Michałowo
Miejscowość: Michałowo, ul.Białostocka 11
Kod NUTS: PL841 Białostocki
Kod pocztowy: 16-050
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Roman Kalinowski
E-mail: kalinowski@michalowo.eu
Tel.: +48 857131777
Faks: +48 857179041
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.ug.michalowo.wrotapodlasia.pl/
Adres profilu nabywcy: http://bip.ug.michalowo.wrotapodlasia.pl/
Sekcja II: Przedmiot
Dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.
OSP Michałowo, ul. Fabryczna 2, 16-050 Michałowo
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Michałowie. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.
Zamawiający działając na podstawie art. 37 ust. 2-4 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych powierzył pomocnicze działania zakupowe w postaci przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Gminie Michałowo, 16-050 Michałowo, ul. Białostocka 11, która działa jako pełnomocnik Zamawiającego.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie co najmniej jedną dostawę nowego samochodu ratowniczo-gaśniczego o wartości minimum 600 000,00 złotych brutto.
Projektowane postanowienia umowy stanowią załącznik nr 2 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez wykonawcę projektowanych postanowień umowy.
Sekcja IV: Procedura
Ofertę składa się elektronicznie zgodnie z Specyfikacją Warunków Zamówienia, zgodnie z rozdziałem XVII.
Osobą uprawniona jest Roman Kalinowski tel. 85 7131777. Otwarcie ofert nastąpi poprzez odszyfrowanie za pomocą miniportalu, informację będzie udostępniona na stronie zamawiającego.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy (art. 179 – 198g ustawy), wnoszone w sposób i w terminach określonych w Pzp.
2. Przed upływem terminu do składania ofert środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom zrzeszającym Wykonawców wpisanych na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzonej przez Prezesa Urzędu.
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w postaci papierowej lub elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
5. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 Pzp zdanie drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.
7. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 5 i 6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
8. Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
a) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
b) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskim ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
9. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z treścią odwołania przed upływem tego terminu.
10. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechania czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie.
11. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
12. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego.
13. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoważne z jej wniesieniem.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
Metryka strony