Protokół Nr XVII/16 z dnia 2016-05-31 - z posiedzenia Rady Miejskiej w Michałowie VII kadencji, które odbyło się 21 kwietnia 2016r. w sali narad Urzędu Miejskiego w Michałowie przy ulicy Białostockiej 11

Tytuł z posiedzenia Rady Miejskiej w Michałowie VII kadencji, które odbyło się 21 kwietnia 2016r. w sali narad Urzędu Miejskiego w Michałowie przy ulicy Białostockiej 11
Numer XVII/16
Data wydania 2016-05-31

 

Protokół Nr XVII/16  z posiedzenia

Rady Miejskiej w Michałowie VII kadencji, które odbyło się 21 kwietnia 2016r. w sali narad Urzędu Miejskiego w Michałowie przy ulicy Białostockiej 11

Obradom przewodniczyła Irena Suprun - Przewodniczący Rady Miejskiej w Michałowie.

O godzinie 10:10 Przewodnicząca Rady Miejskiej w Michałowie  - otworzyła obrady XVII Sesji Rady Miejskiej w Michałowie.

Na stan 15 radnych w chwili otwarcia obrad obecnych było 12 radnych.

  1. Ancipiuk Maria Bożena
  2. Bielenia Nina
  3. Borowski Jan
  4. Burak Dorota
  5. Charytoniuk Marek – wiceprzewodniczący Rady
  6. Kazberuk Alina
  7. Kupraszewicz Ewa
  8. Ławreszuk Halina
  9. Łuksza Sławomir
  10. Łuksza Swietłana
  11. Nos Eugeniusz
  12. Suprun Irena – przewodniczący Rady

 

Nieobecni radni: Barszczewska Anna, Dziewiątkowski Sławomir, Hajduczenia Marian

 

Ponadto w obradach uczestniczyli:

Burmistrz Michałowa – Włodzimierz Konończuk, Zastępca Burmistrza - Jerzy Chmielewski, Skarbnik - Małgorzata Golak, kierownicy zakładów budżetowych, Mecenas – Aleksander Bojczuk, zaproszeni sołtysi, mieszkańcy gminy.

 

Przewodnicząca przywitała wszystkich przybyłych na sesję, po sprawdzeniu listy obecności, stwierdziła, że obrady są prawomocne, ponieważ w obradach uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum władne do podejmowania uchwał i decyzji.

Przewodnicząca zwróciła się z zapytaniem do radnych, czy otrzymali oni wszelkie materiały dotyczące dzisiejszej sesji i czy wnoszą uwagi – Radni stwierdzili, że nie wnoszą uwag.

Przewodnicząca zwróciła się z zapytaniem jaką formę przyjęcia protokołu radni przyjmują - z odczytaniem protokołu czy bez czytania.

Radna Dorota Burak zaproponowała, aby protokołu nie odczytywać.

Przewodnicząca zarządziła głosowanie nad wnioskiem, aby przyjmować protokół bez jego odczytywania.

            Radni w głosowaniu jawnym 11 głosami „za” przy 0 głosach „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się” opowiedzieli się za formą przyjęcia protokołu bez jego odczytywania.

            W głosowaniu wzięło udział 12 radnych.

 

 

 

 

 

 

Ad. 2 Zatwierdzenie porządku XVII sesji Rady Miejskiej w Michałowie

            Przewodnicząca przedstawiła proponowany porządek obrad.

            Radna Maria Ancipiuk spytała Przewodniczącej, dlaczego nie wprowadziła do porządku obrad skargi na Burmistrza Michałowa – Przewodnicząca wyjaśniła, że skarga była kierowana do Rady Miejskiej a nie do Przewodniczącej, dlatego też nie mając właściwych kompetencji skargę przedstawi w pkt. 9 „Sprawy różne”.  

            Radna Maria Ancipiuk stwierdziła, że skarga kierowana jest do Rady na której czele stoi Przewodnicząca, ponadto skarga powinna być podjęta uchwałą i powinna znaleźć się w porządku obrad i być rozpatrzona w przeciągu miesiąca.

            Radna Dorota Burak stwierdziła, że zgodnie z prawem, skargi na Burmistrza może rozpatrywać tylko Komisja Rewizyjna, dlatego Radni powinni skierować skargę do Komisji Rewizyjnej po wcześniejszym zapoznaniu się z treścią skargi w „Sprawach różnych”.

            Przewodnicząca przybliżyła zakres zadań i kompetencji Przewodniczącego Rady i stwierdziła, że gdyby skarga była adresowana do niej z imienia i nazwiska potraktowałaby to inaczej, natomiast w tym przypadku skarga zostanie przedstawiona Radzie w pkt. 9 Sprawy różne.

Przewodnicząca przeszła do głosowania porządku obrad.

Radni w głosowaniu jawnym 9 głosami ,,za”, przy 1 głosie „przeciw” i 2 głosach „wstrzymujących się’ przyjęli porządek:

 

1/ Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad

2/ Zatwierdzenie porządku obrad XVII Sesji Rady Miejskiej w Michałowie

3/ Przyjęcie protokołu z XVI Sesji Rady Miejskiej w Michałowie

4/ Informacja  Burmistrza o pracy w okresie międzysesyjnym

5/ Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. zmiany uchwały Nr XII/87/15 Rady Miejskiej w Michałowie z dnia 16 listopada 2015 roku w sprawie opłaty targowej
  2. zmiany uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych
  3. przeznaczenia w budżecie Gminy Michałowo środków finansowych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli oraz przyjęcia Regulaminu Funduszu Zdrowotnego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Michałowo
  4. przyjęcia Strategii rozwiązywania problemów społecznych Gminy Michałowo na lata 2016-2024

 

6/ Sprawozdanie z działalności Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Michałowie za 2015 rok oraz potrzeby na 2016 rok jak również ocena zasobów pomocy społecznej

7/ Wolne wnioski

8/ Interpelacje i odpowiedzi

9/ Sprawy różne i zapytania radnych

10/ Zamknięcie obrad XVII sesji Rady Miejskiej

 

W głosowaniu brało udział 12 radnych

 

Ad. 3 Przyjęcie protokołu z XVI Sesji Rady Miejskiej w Michałowie

             W obliczu braku uwag do protokołu Przewodnicząca przeszła do głosowania protokołu z XVI Sesji Rady Miejskiej w Michałowie.

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie 12 głosami „za” przyjęli protokół z XVI Sesji Rady Miejskiej w Michałowie.

W głosowaniu brało udział 12 radnych.

 

Ad. 4 Informacja Burmistrza z pracy w okresie międzysesyjnym

Burmistrz przedstawił radnym sprawozdanie z pracy w okresie międzysesyjnym (w załączeniu do protokołu).

 

O godz. 10:25 na salę narad przybył radny Marian Hajduczenia.

 

Zgłoszono następujące zapytania:

  • Radna Maria Ancipiuk – w temacie podstrefy spytała, czy został złożony wniosek o uzbrojenie terenów inwestycyjnych, ponieważ wcześniej było mówione, że wniosek zostanie złożony na wiosnę – Burmistrz stwierdził, że wniosek nie został złożony a temat podstrefy był długo omawiany m.in. przez pana Rafała Greś i jeżeli będzie taka potrzeba poprosi pana Gresia o wyjaśnienia w pkt. Sprawy różne”.
    Radna Maria Ancipiuk – spytała, czy otrzymano środki na złożony wniosek do PROW na drogę Podozierany – Jałówka, ponieważ z tego co wie, aby otrzymać środki należy uzyskać 16 pkt. natomiast nasza gmina może uzyskać max. 13 pkt, ponieważ najważniejszym z kryteriów to zamożność gminy – Burmistrz stwierdził, że nie było jeszcze rozstrzygnięcia w spawie tego projektu i nie jest wiadomym ile punktów uzyska gmina.
  • Radna Nina Bielenia – spytała, jaka kwota z Gazociągu wpływa do budżetu gminy, ponieważ zdaniem mieszkańców nie odczuwają oni, iż gmina jest bogata i brak jest inwestycji dających nowe miejsca pracy – Burmistrz stwierdził, że pytanie nie dotyczy sprawozdania z pracy w okresie międzysesyjnym.

Przewodnicząca zwróciła się do radnych, aby komunikować się z Burmistrzem, przychodzić do Burmistrza (jest obecny w każdy dzień) i zadawać takiego typu pytania bezpośrednio do niego żądając odpowiedzi.           

 

Ad. 5 Podjęcie uchwał w sprawie

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XII/87/15 Rady Miejskiej w Michałowie z dnia 16 listopada 2015 roku w sprawie opłaty targowej

Radny Eugeniusz Nos przewodniczący Komisji Rolnictwa przedstawił stanowisko Komisji w kwestii stawek opłat targowych – Komisja jest „za” utrzymaniem stawek obowiązujących w poprzednich latach, natomiast w pkt. 5 projektu uchwały tj. „w pozostałych przypadkach..” stawkę ustalić na poziomie 5 zł.

Radna Ewa Kupraszewicz odczytała wnioski z posiedzenia Komisji Rewizyjnej (wnioski w załączeniu do protokołu). W temacie opłaty lokalnej Komisja wnioskowała aby określić dzienną stawkę opłaty targowej od stanowiska handlowego od osób fizycznych przy sprzedaży z traktora i z „ręki”.

W obliczu braku uwag i wniosków formalnych do projektu uchwały Przewodnicząca zarządziła głosowanie nad przedstawionym projektem.

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie 13 głosami ,,za” przyjęli uchwałę w sprawie zmiany uchwały Nr XII/87/15 Rady Miejskiej w Michałowie z dnia 16 listopada 2015 roku w sprawie opłaty targowej.

W głosowaniu brało udział 13 radnych.

Uchwała Nr XVII/121/16 Rady Miejskiej w Michałowie z dnia 21 kwietnia 2016 roku w sprawie zmiany uchwały Nr XII/87/15 Rady Miejskiej w Michałowie z dnia 16 listopada 2015 roku w sprawie opłaty targowej (w załączeniu do protokołu).

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych

            Pani Joanna Stpiczyńska pracownik Urzędu Miejskiego poinformowała, iż Regionalna Izba Obrachunkowa dokonując oceny uchwały dot. wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych zauważyła drobne nieprawidłowości w załącznikach do uchwały, które należy poprawić. Pani Stpiczyńska przedstawiła dokonane zmiany.

W obliczu braku uwag i wniosków formalnych do projektu uchwały Przewodnicząca zarządziła głosowanie nad przedstawionym projektem.

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie 13 głosami ,,za” przyjęli uchwałę w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.

W głosowaniu brało udział 13 radnych.

Uchwała Nr XVII/122/16 Rady Miejskiej w Michałowie z dnia 21 kwietnia 2016 roku w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych (w załączeniu do protokołu).

 

Projekt uchwały w sprawie przeznaczenia w budżecie Gminy Michałowo środków finansowych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli oraz przyjęcia Regulaminu Funduszu Zdrowotnego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Michałowo

Radna Alina Kazberuk przewodnicząca Komisji Oświaty poinformowała, ich Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały i zaakceptowała jej treść.

Zastępca Burmistrza Jerzy Chmielewski dodał, że przedłożony projekt uchwały wynika z zaleceń Wydziału Nadzoru i Kontroli Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego, który to w podjętej wcześniej uchwale wskazał kilka nieprawidłowości. Zastępca Burmistrza poinformował, iż uchybienia zostały poprawione a całość uchwały pod względem formalno – prawnym została sprawdzona przez Kancelarię Prawną.

W obliczu braku uwag i wniosków formalnych do projektu uchwały Przewodnicząca zarządziła głosowanie nad przedstawionym projektem.

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie 13 głosami ,,za” przyjęli uchwałę w sprawie przeznaczenia w budżecie Gminy Michałowo środków finansowych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli oraz przyjęcia Regulaminu Funduszu Zdrowotnego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Michałowo.

W głosowaniu brało udział 13 radnych.

Uchwała Nr XVII/123/16 Rady Miejskiej w Michałowie z dnia 21 kwietnia 2016 roku w sprawie przeznaczenia w budżecie Gminy Michałowo środków finansowych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli oraz przyjęcia Regulaminu Funduszu Zdrowotnego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Michałowo (w załączeniu do protokołu).

 

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Strategii rozwiązywania problemów społecznych Gminy Michałowo na lata 2016-2024

Radny Eugeniusz Nos przewodniczący Komisji Rolnictwa poinformował, iż Komisja nie wniosła zastrzeżeń do Strategii rozwiązywania problemów społecznych Gminy Michałowo na lata 2016 – 2024. Radny dodał, że na posiedzeniu Komisji radny Sławomir Łuksza zgłosił uwagę, aby w MGOPS zatrudnić psychologa, gdyż tego oczekują mieszkańcy – temat ten będzie poruszany na jednym z posiedzeń Komisji Rolnictwa.

Radna Ewa Kupraszewicz dodała, że na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej również zwrócono uwagę na konieczność zatrudnienia psychologa w MGOPS.

Kierownik MGOPS Anna Funkowska stwierdziła, że temat psychologa nie jest związany z omawianą Strategią, jednak takiego etatu MGOPS bardzo potrzebuje. Pani Kierownik dodała, że myśląc o zatrudnieniu takiej osoby należałoby zwrócić również uwagę na stworzenie dogodnych warunków i miejsca, w którym mieszkańcy korzystający z takiej pomocy, mogliby czuć się komfortowo. Pani Kierownik poinformowała, że na chwilę obecną w budżecie MGOPS nie jest zarezerwowana kwota związana z zatrudnieniem psychologa i ze stworzeniem mu bazy lokalowej.   

W obliczu braku uwag i wniosków formalnych do projektu uchwały Przewodnicząca zarządziła głosowanie nad przedstawionym projektem.

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie 13 głosami ,,za” przyjęli uchwałę w sprawie Strategii rozwiązywania problemów społecznych Gminy Michałowo na lata 2016-2024.

W głosowaniu brało udział 13 radnych.

Uchwała Nr XVII/124/16 Rady Miejskiej w Michałowie z dnia 21 kwietnia 2016 roku w sprawie przyjęcia Strategii rozwiązywania problemów społecznych Gminy Michałowo na lata 2016-2024 (w załączeniu do protokołu).

 

Przewodnicząca o godz. 11:10 ogłosiła przerwę i o godz. 11:26 wznowiła obrady.

 

Ad. 6 Sprawozdanie z działalności Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Michałowie za 2015 rok oraz potrzeby na 2016 rok jak również ocena zasobów pomocy społeczne

Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Anna Funkowska na podstawie prezentacji multimedialnej omówiła sprawozdanie z działalności Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Michałowie za 2015 rok oraz zapoznała z potrzebami na 2016 rok jak również oceną zasobów pomocy społecznej (ocena i sprawozdanie w załączeniu do protokołu).

Zgłoszono następujące zapytania i uwagi:

- radny Eugeniusz Nos – spytał, czy o pomoc do MGOPS zgłaszają się matki samotnie wychowujące dzieci i czy taka pomoc jest im udzielana – Kierownik Anna Funkowska wyjaśniła, że matki samotnie wychowujące dzieci są traktowane tak samo jak inni mieszkańcy gminy (udzielając pomocy zwraca się uwagę na kryteria dochodowe, warunki mieszkaniowe, warunki zdrowotne) – Pan Leszek Gryc asystent Burmistrza dodał, że obwarowania prawne (m.in. konieczność rejestracji w PUP jako osoby bezrobotnej) nieraz uniemożliwiają udzielenie pomocy rodzinom potrzebującym;

- sołtys sołectwa Jałówka Piotr Dąbrowski zwrócił uwagę na wypracowanie formy współpracy Stowarzyszenia „Lepsze Jutro” z MGOPS w kwestii paczek żywnościowych dla mieszkańców gminy – Kierownik Anna Funkowska zwróciła uwagę na kwestię pomocy dla indywidualnych osób, które być może nie są zauważone przez MGPOS, natomiast dzięki Stowarzyszeniu będzie można do nich dotrzeć.

- Dyrektor MOSiR Dariusz Golak dopowiedział, że MOSiR ma podpisaną umowę z Wojewodą Podlaskim odnośnie Karty Dużej Rodziny, której posiadacze mogą uzyskać zniżki przy sprzedaży biletów.

 

Ad. 7 Wolne wnioski

Zgłoszono następujące wnioski:

- Przewodnicząca spytała Burmistrza jak został zrealizowany wniosek radnej Aliny Kazberuk o ustawienie lustra na skrzyżowaniu ulic Leśnej i Rolniczej oraz podsypanie ul. Klonowej – Burmistrz w kwestii widoczności na skrzyżowaniu ulic Leśnej i Rolniczej poinformował, iż zwrócono się do mieszkańca rogowej działki o podcięcie żywopłotu sięgającego do chodnika, oraz odnowiono szeroką linię, przed którą pojazdy winny się zatrzymywać. Burmistrz dodał, że lustra mogłyby być szybko uszkodzone przez piłki nożne z uwagi na bliskie położenie boiska sportowego.

- radna Alina Kazberuk zgłosiła propozycję rozważenia możliwości utworzenia obwodnicy Michałowa w związku z natężonym ruchem na ul. Białostockiej – Burmistrz stwierdził, że w pierwotnym planie przestrzennego zagospodarowania Michałowa była ujęta taka obwodnica, jednakże radni przyjęli inny plan, bez obwodnicy.

- radna Ewa Kupraszewicz – poruszyła temat znaku zakazu postoju i zatrzymywania się przy przedszkolu w Michałowie, ponieważ autokary nie mogą zatrzymywać się po prawej stronie chodnika a dzieci przechodzą przez jezdnię. Radna dodała, że może warto by było do znaku dołączyć tabliczkę, z napisem, iż zakaz nie dotyczy autokarów – Burmistrz stwierdził, że ul. Leśna powinna mieć projekt organizacji ruchu, jednakże w związku z chorobą pracownika zajmującego się tematem dróg, będzie to możliwe do sprawdzenia później. Burmistrz dodał, że sprawa bezpieczeństwa dzieci jest bardzo istotna, przez wiele lat nie funkcjonowały elementy bezpieczeństwa przy Gminnym Zespole Szkół i Przedszkolu – dlategoteż zlecił on opracowanie i zrealizowanie projektu organizacji ruchu przy Gminnym Zespole Szkół. Burmistrz dodał, że każda zmiana znaków wymaga stosownych pozwoleń m.in. ze strony Starostwa, potrzebny jest również projekt organizacji ruchu – Kierownik  ZGKiM Eugeniusz Załęski poinformował, że została przeprowadzona rozmowa z kierowcami autokarów i opiekunkami, iż dzieci nie mają prawa wysiadać z autokarów od strony ośrodka zdrowia. W chwili obecnej autokar zatrzymuje się od strony przedszkola i żadne dziecko nie przechodzi już przez ulicę. 

- sołtys sołectwa Jałówka Piotr Dąbrowski – zgłosił wniosek o wyjaśnienie mieszkańcom zasadności budowy krytej pływalni i ratusza, o wykonanie audytu i rozliczenie tego wszystkiego– Burmistrz stwierdził, że w kwestii budowy basenu radni oponowali plany poprzedniego Burmistrza twierdząc, że bez dofinansowania zewnętrznego z tematem należy się wstrzymać. W momencie pojawienia się możliwości pozyskania środków na jego budowę zdecydowano się na tą inwestycję i radni byli świadomi, iż z basenu nie da się zarobić i będzie ona służyła tylko społeczności. Burmistrz stwierdził, że nie chciałby być pierwszym, który przyłoży rękę do wygaszenia tej inwestycji i trzeba robić wszystko aby rozpromować basen – w co wielki wysiłek i swoją rękę przykłada Dyrektor MOSiRu. W kwestii ratusza Burmistrz stwierdził, że inwestycja została wykonana za swoje środki i myśląc o jej skromnym wykończeniu należy przeznaczyć 300 tyś zł. – w chwili obecnej wykończenie nie jest aż tak bardzo potrzebne w związku z czym nie planuje się w budżecie środków na ten cel. Burmistrz dodał, że środki te woli przeznaczyć społeczeństwu na budowę dróg, wodociągów, kanalizacji.

- mieszkanka Michałowa Maria Gryko odczytała swój list skierowany do radnych, poruszając w nim ważne wg niej kwestie społeczne oraz kwestie związane z działalnością poprzedniego Burmistrza. Pani Gryko wnioskowała o wyjaśnienie poruszonych tematów na łamach Gazety Michałowa;

- sołtys sołectwa Bondary Maria Bura poruszyła kwestię sanitariatów, które są niezbędne w miejscowości w związku z liczną obecnością turystów odwiedzających zalew i plażę w Rudni – Burmistrz poinformował, że w tym sezonie zostanie oddana do użytku część sanitariatu mieszczącego się na plaży w Rudni.

- sołtys sołectwa Planty Agata Gryko wnioskowała o rozpatrzenie możliwości ustawienia we wsiach kontenerów na śmieci – Kierownik ZGKiM Eugeniusz Załęski poinformował, że w związku z odbiorem śmieci przez firmę, która wygrała przetarg na odbiór odpadów, ZGKiM nie może wystawiać kontenerów. Kierownik poinformował o możliwości dostarczania odpadów selektywnych do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych mieszczącego się na placu ZGKiM.

- radna Nina Bielenia poruszyła temat stanu budynku Hospicjum w Nowej Woli (wilgoć, grzyb itp.) i zaapelowała o szukanie wspólnych rozwiązań Dyrekcji Hospicjum i samorządu w kwestii przeniesienia Hospicjum do innego lokalu.

 

Ad. 8 Interpelacje i odpowiedzi

            Radna Alina Kazberuk oczytała odpowiedź na interpelację złożoną na sesji w dniu 29.02.2016r. dot. miesięcznego wynagrodzenia Zastępcy Burmistrza/ Sekretarza Jerzego Chmielewskiego oraz asystentów Burmistrza: pana Leszka Gryc i Rafała Greść (treść odpowiedzi w załączeniu do protokołu).

            Radna Maria Ancipiuk odczytała odpowiedź na interpelację złożoną na sesji w dniu 29.02.2016r. dot. obsadzenia stanowiska Sekretarza Gminy (treść odpowiedzi w załączeniu do protokołu).

 

Przewodnicząca o godz. 12:48 ogłosiła przerwę i o godz. 13:00 wznowiła obrady.

 

Ad. 9 Sprawy różne i zapytania radnych

Przewodnicząca poinformowała o wpłynięciu do Rady skargi na Burmistrza Michałowa oraz dwóch skarg skierowanych do niej jako Przewodniczącej Rady.

            Mecenas poinformował, że skarga na Burmistrza dotyczy statusu i wydatków dwóch osób, które pełniły/pełnią funkcję kierownika Biblioteki. Mecenas wyjaśnił, że system rozstrzygania skarg na Burmistrza regulują przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego a decyduje Rada. Mecenas dodał, że najczęściej na początku rozpatrywania skargi podejmowana jest uchwała, która kieruje tą skargę do Komisji (najczęściej jest to Komisja Rewizyjna) ale musi to nastąpić po wstępnej analizie przez samych radnych (czy skierować skargę do komisji, czy uznać ją na wstępnym etapie jako bezzasadaną).

            Przewodnicząca stwierdziła, że gdyby skarga była kierowana bezpośrednio do niej i gdyby ona ją samodzielnie rozstrzygała, to uznałaby ją za „skargę bez rozpoznania”, dlatego że skarga jest podpisana przez radne z imienia i nazwiska, natomiast nie został podany adres zwrotny.

            Radna Maria Ancipiuk stwierdziła, że radni powinni byli otrzymać skargę, którą należało wprowadzić do porządku obrad w formie uchwały.

            W wyniku dyskusji zgłoszono następujące wnioski formalne:

I wniosek - radnego Eugeniusza Nos - aby rozpatrzenie skargi przenieść na Komisję Rewizyjną.

II wniosek – radnej Doroty Burak – aby skargę pozostawić bez rozpoznania w związku z brakiem danych adresowych osób podpisanych pod skargą (skarga nie spełnia wszystkich formalnych wymogów skargi).

Przewodnicząca przeszła do głosowania zgłoszonych wniosków formalnych:

I wniosek - radnego Eugeniusza Nos - aby rozpatrzenie skargi przenieść na Komisję Rewizyjną.

Radni w głosowaniu jawnym 4 głosami „za” przy 6 głosach „przeciw” i 3 głosach „wstrzymujących się” odrzucili zgłoszony wniosek.

W głosowaniu brało udział 13 radnych.

II wniosek – radnej Doroty Burak – aby skargę pozostawić bez rozpoznania w związku z brakiem danych adresowych osób podpisanych pod skargą (skarga nie spełnia wszystkich formalnych wymogów skargi).

Radni w głosowaniu jawnym 5 głosami „za” przy 5 głosach „przeciw” i 3 głosach „wstrzymujących się” odrzucili zgłoszony wniosek.

W głosowaniu brało udział 13 radnych.

 

O godzinie 13:24 salę narad opuściła radna Maria Ancipiuk

 

Przewodnicząca zwróciła się do radych, które skierowały skargę, aby uzupełniły skargę o formalne kwestie w postaci adresów zwrotnych.

Przewodnicząca poinformowała o skardze jaka wpłynęła na przewodniczącego Komisji Rolnictwa, którą to skargę przekierowała na posiedzenie Komisji Rolnictwa – radny Eugeniusz Nos przewodniczący Komisji Rolnictwa poinformował, że skarga dotyczyła braku odpowiedzi na pismo w sprawie przydziału mieszkania. Radny poinformował, że przydział mieszkania nie leży w kompetencji Komisji Rolnictwa, ponadto rozmawiał on z osobą skarżącą i temat został wyjaśniony. Rady dodał, że wg. niego skoro skarga została rozpatrzona na Komisji Rolnictwa, nie powinna była być przedmiotem dyskusji na dzisiejszej sesji.

Przewodnicząca odczytała skargę na Uchwałę Nr XVI/118/16 Rady Miejskiej w Michałowie z dnia 8 marca 2016 roku w sprawie powołania doraźnej Komisji Statutowej, jaką skierowała radna Maria Ancipiuk do Wojewody Podlaskiego. Przewodnicząca odczytała również pismo Wojewody skierowane do Przewodniczącej Rady (skarga radnej Ancipiuk i pismo Wojewody w załączeniu do protokołu). Przewodnicząca odczytała fragment protokołu z poprzedniej sesji dotyczący powołania Komisji Statutowej (wyciąg protokołu z XVI sesji Rady Miejskiej w Michałowie w załączeniu do protokołu), w którym nie było głosu sprzeciwu co do rozszerzenia składu Komisji Statutowej do 15 osób.

Radny Eugeniusz Nos stwierdził, że jest to korespondencja pomiędzy Wojewodą a Przewodniczącą Rady, dlatego też po zakończeniu sprawy Przewodnicząca powinna powiadomić radnych o końcowym rezultacie tej korespondencji. 

Przewodnicząca poinformowała o złożonym do niej przez radną Marię Ancipiuk akcesie do pracy w komisjach rady (akces w załączeniu do protokołu). Przewodnicząca stwierdziła, że można uczestniczyć w pracach każdej komisji nie będąc członkiem komisji, ponieważ na chwilę obecną nie ma wakatu, chyba że któryś z radnych zrzeknie się  pracy w komisji na rzecz radnej Ancipiuk.

Wiceprzewodniczący poruszył temat informacji jaka została umieszczona na stronie internetowej Urzędu odnośnie pracy zespołu w związku z budową przedszkola – w rzeczywistości zespół wypracował konsensus w kwestii lokalizacji i liczby oddziałów przedszkola, natomiast kwestia projektu przedszkola miała zostać w gestii Burmistrza a podano, że zespół wypracował konsensus również w sprawie projektu.

 

            O godz. 13:52 salę narad opuścili radni Alina Kazberuk i Marian Hajduczenia.

 

            Radna Nina Bielenia spytała o kwotę wpływu z podatku z gazociągu do budżetu gminy – radna Halina Ławreszuk stwierdziła, że w budżecie znajdują się ogólnie kwoty wpływów z podatku, natomiast indywidualne dane są objęte tajemnicą.

            Przewodnicząca podziękowała Pani Anecie Putko pracownikowi Urzędu za przygotowanie projektu termomodernizacji szkoły – Pani Aneta Putko przedstawiła szczegóły związane z termomodernizacją szkoły. 

            Radny Sławomir Łuksza spytał o wniosek dotyczący podstrefy – Pani Aneta Putko poinformowała, że gmina nie jest jeszcze gotowa do złożenia takiego wniosku, ponieważ aby zbroić teren należy być jego właścicielem oraz należy mieć inwestora, który w ciągu 3 lat kupi teren.

            Przewodnicząca poruszyła temat rozpoczęcia prac Młodzieżowej Rady Miejskiej. Wiceprzewodniczący wyjaśnił szczegóły związane z pracą MRM i stwierdził, iż należy wybrać z pośród radnych opiekuna MRM.

            Radny Sławomir Łuksza zgłosił radną Dorotę Burak na opiekuna Młodzieżowej Rady Miejskiej – radna Dorota Burak wyraziła zgodę.

            Przewodnicząca przypomniała radnym o złożeniu do końca kwietnia oświadczeń majątkowych, poinformowała o możliwości korzystania przez radnych z kilku tabletów będących własnością Urzędu oraz zwróciła uwagę na zgłaszanie przez radnych swoich wypowiedzi, które mają być zaprotokołowane, jeżeli jest taka wola. Przewodnicząca dodała, że odpowiadając na pytani- kwestia nagrody Orły Michałowa leży w gestii Burmistrza. Przewodnicząca podziękowała radnym: Swietłanie Łuksza, Dorocie Burak za współpracę – radna Dorota Burak dodała, że jej udział w posiedzeniach komisji, których nie jest członkiem traktuje jako działalność na rzecz mieszkańców.

            Radna Swietłana Łuksza podziękowała Burmistrzowi, Kierownikowi ZGKiM, panom: Leszkowi Gryc, Krzysztofowi Oczko, Tomaszowi Wiśniewskiemu za wsparcie działalności Klubu Aktywnych Mieszkańców Michałowa.

            Wiceprzewodniczący w imieniu mieszkańców podziękował Burmistrzowi za interwencję i wznowienie kursu autobusu do miejscowości Nowosady, Zaleszany, za rozpoczęcie prac nad drogą Zaleszany – Jałówka oraz w imieniu społeczności szkolnej za termomodernizację szkoły.

            Radny Eugeniusz Nos w imieniu mieszkańców Szymek prosił o interwencję w sprawie kursu autobusu przez ich wieś – Burmistrz stwierdził, iż wszelkie uwagi mieszkańców w sprawie kursów autobusów zostaną przekazane do PKS.

            Radna Swietłana Łuksza w imieniu proboszcza Parafii Prawosławnej w Nowej Woli zaprosiła radnych na spotkanie integracyjne w ramach Warsztatów Terapii Zajęciowej.

 

Ad. 10 Zamknięcie obrad XVII sesji Rady Miejskiej

            W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zaprosiła na uroczystości związane z obchodami Święta Konstytucji 3 Maja oraz złożyła życzenia z okazji Świąt Wielkiej Nocy. Burmistrz również przyłączył się do Świątecznych życzeń, po czym Przewodnicząca o godz. 14:33 zamknęła obrady XVII Sesji Rady Miejskiej w Michałowie VII kadencji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

w Michałowie

 

mgr Irena Suprun

 

Protokołowała: U. Tarasewicz

Metryka strony

Udostępniający: Urszula Tarasewicz

Wytwarzający/odpowiadający: Maciej Woźniewski

Wprowadzający: Maciej Woźniewski

Data wprowadzenia: 2016-06-13

Data modyfikacji: 2016-06-13

Opublikował: Maciej Woźniewski

Data publikacji: 2016-06-13